Κατηγορία: Εκπαίδευση

Το επαγγελματικό σέρβις φαγητού και κρασιού σε εστιατόριο είναι μια τέχνη με πολλές λεπτομέρειες και πολλά μυστικά. Τεχνικές που ικανοποιούν τον πελάτη, δίνουν προστιθέμενη αξία στο εστιατόριο και ξεχωρίζουν τον ανειδίκευτο σερβιτόρο από τον ολοκληρωμένο επαγγελματία της εστίασης.

Η καθηγήτρια Έβελυν Τσιρώνη, με πολύχρονη εμπειρία στο service και Sommellier στο εστιατόριο του Καζίνο Πάρνηθας, διδάσκει στους σπουδαστές τα μυστικά και τις τεχνικές που ανεβάζουν το επίπεδο στο επαγγελματικό σέρβις. Μέσα από το παιχνίδι ρόλων οι σπουδαστές μαθαίνουν από το σωστό σερβίρισμα κρασιού μέχρι την αντιμετώπιση και επικοινωνία με τους πελάτες. Το επαγγελματικό σέρβις είναι χορογραφία. Χρειάζεται ρυθμό και ακρίβεια στην κινήσεις. Αλλά και λεπτότητα. Χρειάζεται χαρακτήρα. Επανάληψη και εξάσκηση. Αμεσότητα. Και κυρίως άριστη γνώση της επιχείρησης, του μενού, των ανθρώπων. 

επαγγελματικό σέρβις σχολή τουριστικών ιεκ praxisΟ επαγγελματίας του σέρβις θα πρέπει να μπορεί να ενημερώσει πελάτες που τυχόν έχουν κάποια αλλεργία ή δυσανεξία για το μενού και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Θα πρέπει να επιβλέπει τον χώρο της εστίασης και να είναι πάντα ένα βήμα και μια σκέψη μπροστά από τους πελάτες. Θα πρέπει να αναγνωρίζει το προφίλ του κάθε πελάτη και να να ανταποκρίνεται με ευγένεια, χαμόγελο και κατανόηση αντίστοιχα. Θα πρέπει να είναι επικοινωνιακός και ακριβής, να γνωρίζει να διαβάζει τη γλώσσα του σώματος.

Πολλές φορές σε διάφορα εστιατόρια βλέπουμε ανθυγιεινούς και άτσαλους τρόπους στο σερβίρισμα και τη μεταφορά πιάτων από ερασιτέχνες υπαλλήλους. Αυτό ζημιώνει την εικόνα μιας επιχείρησης ή ακόμη κι αν σε άλλα σημεία της είναι αξιόλογη.

Το επαγγελματικό σέρβις από ένα χαμογελαστό και περιποιημένο προσωπικό προδιαθέτει θετικά για το γεύμα που ακολουθεί. Τότε θα είναι ικανοποιητική η τελική εντύπωση από την πλευρά του πελάτη. Το σέρβις είναι ο σύνδεσμος μεταξύ πελάτη και κουζίνας. Στο πλαίσιο του μάρκετινγκ εμπειρίας (experiential marketing) είναι ίσως από τους πιο σημαντικούς κρίκους στην αλυσίδα.

 

επαγγελματικό σέρβις σχολή τουριστικών ιεκ praxis επαγγελματικό σέρβις σχολή τουριστικών ιεκ praxis επαγγελματικό σέρβις σχολή τουριστικών ιεκ praxis

Βέβαια στο επαγγελματικό σέρβις συμβαίνουν και ατυχήματα αλλά και... ιδιαίτεροι πελάτες. Μέρος της εκπαίδευσης είναι και η αντιμετώπισή τους. Ίσως να χυθεί λίγο κρασί, μπορεί να σπάσει κάποιο ποτήρι, να ξεχειλίσει το νερό. Συμβαίνει και στους καλύτερους. Αντίστοιχα υπάρχουν και πελάτες που ίσως εκφράζουν τη διαφωνιά τους ή τις απόψεις τους λίγο εντονότερα απ' ότι θα έπρεπε. Και αυτές οι περιπτώσεις είναι μέρος της εκπαίδευσης. Ο επαγγελματίας έχει ως στόχο την παροχή μιας υπηρεσίας, μιας εμπειρίας υψηλής ποιότητας που θα του μείνει αξέχαστη. Θα πρέπει να δείχνει υπομονή και κατανόηση. Φέρνοντας τους σπουδαστές αντιμέτωπους με ποικιλία περιπτώσεων/case studies μέσω του role play.

Στο ΙΕΚ PRAXIS καταξιωμένοι maitres μεγάλων ξενοδοχείων και εστιατορίων, διδάσκουν την τέχνη του επαγγελματικού σέρβις και προετοιμάζουν τους αυριανούς επιτυχημένους επαγγελματίες στον Τουριστικό και Ξενοδοχειακό κλάδο.

Με επιμονή στην λεπτομέρεια, με αφθονία υλικών και μέσων, οι σπουδαστές του ΙΕΚ PRAXIS επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά τις ασκήσεις τους, ώστε όταν αποφοιτήσουν να είναι οι πιο περιζήτητοι επαγγελματίες.

> Μάθετε περισσότερα για τους τομείς της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων του ΙΕΚ PRAXIS

 

Επαγγελματικο Σέρβις σχολή τουριστικών επαγγελμάτων